Ford Explorer Forum banner
21 - 40 of 62 Posts
Discussion starter · #21 ·
Heeft u nog steeds problemen met uw Explorer of is het probleem opgelost met de vervanging van de brandstofdruksensor?
Ik heb nog steeds problemen met onze 2017 Platinum.
Bedankt voor het plaatsen van uw reis!

Klinkt alsof een of beide diverterkleppen vastzitten. De diverterkleppen gaan open bij vertraging om de turbo(s) niet te overbelasten. Als ze vastzitten of plakkerig zijn, zou dit onder bepaalde omstandigheden een schok veroorzaken...

Aanhoudende golf

Heeft u nog steeds problemen met uw Explorer of is het probleem opgelost met de vervanging van de brandstofdruksensor?
Ik heb nog steeds problemen met onze 2017 Platinum.
Bedankt voor het plaatsen van uw reis!
De brandstofdruksensor is in 9 van 2020 vervangen. Dit heeft ABSOLUUT geen effect gehad op het golfprobleem. Mij is verteld, niet via "officiële" Ford-kanalen, dat de oorzaak van dit syndroom "Heat Soak" van de koppelomvormer van de transmissie is. Dit lijkt te passen bij mijn groep symptomen: Treedt alleen op nadat het op temperatuur is gebracht, het apparaat moet uitstaan, geparkeerd, 10 tot 30 minuten, dan golven bij LICHTE acceleratie (zachtjes uit een parkeerplaats trekken), waarna de golf verdwijnt totdat de motor weer is uitgeschakeld.
Ik ben van plan de strijd voort te zetten totdat een oplossing is bereikt. Er zijn veel te veel van ons met dit probleem voor Ford om te beweren dat ze geen idee hebben wat het probleem is.

Heb een 2015 xlt 3.5. Klinkt een beetje vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt. Na een tijdje te hebben gereden, geparkeerd en laten staan. Ik merkte een "miss" gevoel en de motor zou bijna afslaan. Ik merkte dat het gebeurde wanneer de aircocompressor inschakelde. Uitgeschakeld via de aircoknop en het gebeurt niet. Deze week begon ik een ander probleem te krijgen waarbij het voertuig aanvoelt als een miss, maar de scanner toont geen misfires op een van de cilinders. Het is een schokkerig gevoel bij licht accelereren. We kochten het in december gebruikt en het heeft net geen 97.000 mijl.

Heb een 2015 xlt 3.5. Klinkt een beetje vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt. Na een tijdje te hebben gereden, geparkeerd en daar te hebben laten staan. Ik merkte een "misfire" gevoel en de motor zou bijna afslaan. Ik merkte dat het gebeurde wanneer de aircocompressor aansloeg. Uitgeschakeld via de ac-knop en het gebeurt niet. Deze week begon ik een ander probleem te krijgen waarbij het voertuig aanvoelt als een misfire, maar de scanner toont geen misfires op een van de cilinders. Het is een schokkerig gevoel bij licht accelereren. We kochten het in december gebruikt en het heeft net geen 97k mijl.
Ik heb een explorer sport 2017 en ik heb hetzelfde probleem. Mijn garantie eindigt binnen 5 km. Dus als je succes hebt, laat het me dan weten.

Discussion starter · #28 ·
Update: Op 11-1-2020 werd ik door de dealer geïnformeerd dat uit de analyse van Ford van de gegevens bleek dat de "brandstofdruksensor" vervangen moest worden. Deze en andere niet-gerelateerde onderdelen zijn besteld en zullen tijdens een toekomstig servicebezoek worden geïnstalleerd, waarvan de datum wordt bepaald door de volledige aankomst van de onderdelen.
Is het probleem daarmee opgelost? De mijne doet het nog steeds! Ik heb contact opgenomen met Ford over een mogelijke terugkoop. Laat me weten wat de status van uw voertuig is als u de kans heeft!
Bedankt.
Alan L

Kocht in februari 2020 een 2014 Sport en heb dit probleem al vanaf dag 1, maar het lijkt willekeuriger te zijn wanneer het gebeurt. De enige manier waarop ik het 100% kan triggeren, is wanneer ik naar mijn kantoor ga, dat een grote helling heeft om er te komen, het maakt niet uit of het 10 minuten of 8 uur staat. Omdat het willekeurig was, haalde ik mijn schouders er gewoon over op, maaarrr de laatste tijd gebeurt het vaker.

Dus bougies, luchtfilter, olie vervangen en alle vloeistoffen gecontroleerd. Keek naar al mijn leidingen, zag niets afwijkends. Het gebeurde nog steeds en geen codes. Neigde naar een mogelijk boostprobleem, dus koppel de retourleidingen voor mijn blow off kleppen los en plugde ze af zodat ze in de lucht vrijkomen en ik ze willekeurig kan horen stotteren en soms geen boost afgeven. Ik weet niet zeker of het gerelateerd is, maar ik zal er dit weekend meer naar kijken, proberen gegevens te verzamelen en hier updaten als er iets naar boven komt.

Heb net een '13 gekocht met ongeveer 130.000 mijl en ervaar precies hetzelfde probleem. Bij langzaam accelereren tussen 25 en 40 mph is er een schok en pauze. Ik dacht aanvankelijk aan de transmissie, daarna aan bougies en bobines. Ik heb ook gelezen dat het de gasklep of de distributieketting zou kunnen zijn.

Ik aarzel om het naar de dealer te brengen, omdat ze $150 vragen om alleen al te diagnosticeren en het lijkt erop dat niemand de juiste diagnose heeft gesteld. Ik zou graag willen horen wat er zowel op lange als korte termijn is gebeurd met degenen die in deze thread hebben gepost.

Dit weekend ontdekte ik dat ik het probleem naar believen kon nabootsen als ik hem in de eerste versnelling zette en net het pedaal aanraakte. Was bezig met het vervangen van een aandrijfas, dus kwam niet veel verder dan dat, maar ga er vanuit dat het op dit moment een gaspedaalprobleem is.

Bedankt voor de follow-up. Ik neigde naar het gasklephuis, maar ik ben niet zo mechanisch onderlegd als jij, dus ik zal het niet zelf doen. Ik denk dat ik het de komende dagen naar de garage zal brengen. Ik zal daarna een update plaatsen voor iedereen die geïnteresseerd is.

Hallo mensen, blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2018 Sport, ik heb de auto gloednieuw gekocht, hij heeft 24.000 mijl op de teller. Het schommelen begon ongeveer 6 maanden geleden en gebeurt nu vaker. Ik ga de dealer bellen en hem binnenbrengen.

Plot twist mensen.... Ik heb een 2015 Taurus met 113000 op de teller en begon precies dezelfde conditie te ervaren. Het verschil is... de mijne is normaal gesproken aanzuigend (geen turbo). Dus het heeft duidelijk niets te maken met boost of "vertraging". Even ter info voor degenen die clues verzamelen.

Blij dat ik dit bericht over hetzelfde probleem heb gevonden. Ik heb een 2017 Explorer platinum en hij doet hetzelfde bij het opstarten. Heeft iemand de oorzaak van dit probleem gevonden? Vreemd dat er geen codes verschijnen. Ik heb gemerkt dat het aarzelen erger is als de temperaturen kouder zijn. Zou het iets te maken kunnen hebben met de rail-druk die niet genoeg druk opbouwt en dan, wanneer hij begint te draaien, de druk bereikt waarbij het schokken/aarzelen stopt? Ik ben van plan de mijne naar de dealer te brengen, maar ik weet zeker dat ze wel iets zullen verzinnen om me kwijt te raken. Laat het me weten als iemand hier informatie over heeft.

Iedereen lijkt het probleem anders uit te leggen, zou het transmissieschokken kunnen zijn. Ik zag deze video en op mijn 2013 atmosferische motor krijg ik dezelfde toerentalstijging wanneer mijn Explorer schokt. Het werkt misschien niet, maar ik ga het proberen. Deze video beweert de transmissieschokken te verhelpen door de transmissieolie te verwijderen, een hele fles Lucas transmissie-additief toe te voegen en vervolgens de Ford transmissievloeistof terug te plaatsen. Hij beweert dat het even duurde om het schokken/aarzelen/schokken, hoe je het ook wilt noemen, volledig te verwijderen, maar dit is een vrij goedkope oplossing om te proberen, dus ik hoop dit de komende weken te proberen.

Dus vanavond heb ik eindelijk de transmissievloeistof van mijn 2013 explorer vervangen. Je zou het verschil in hoe de auto aanvoelde niet geloven. Ik ging van het voelen van het aarzelen/schokken elke keer dat ik reed naar een volledig soepele rit. Ik heb de motorcraft Mercon LV transmissievloeistof gebruikt, want uit al mijn onderzoek blijkt dat deze transmissies super gevoelig zijn. En net als in de video die ik eerder plaatste, heb ik eerst de Lucas transmissievloeistof erin gedaan en daarna 3,5 flessen Mercon LV, dus ik heb er ongeveer 4,5 liter in zitten. Ik wilde het niet overvullen, dus ik zal er wat mee rijden en de niveaus controleren om te zien of er meer nodig is. Dus ik raad je ten zeerste aan om je transmissievloeistof te verversen als je aarzeling/schokken hebt tijdens het rijden. Je zou denken dat het schokken een motorprobleem zou zijn, maar blijkbaar niet. Raar :unsure:. Hoe dan ook, ik hoop dat dit helpt!

Ik heb een 2017 XLT met de 2.3 Ecoboost. Sinds nieuw in bezit. 55.400 mijl.
Mijn probleem begon ongeveer 4 weken geleden.
Het maakt niet uit of het warm of koud is. Het is alsof hij op zoek is naar de juiste versnelling. De toerenteller springt van 400 tot 1000 tpm... zelfs bij een constante snelheid zonder acceleratie.
Ik heb hem naar de dealer gebracht. Natuurlijk kreeg ik de standaard "kon niet dupliceren". Geen codes. Ze hebben de PCM opnieuw geprogrammeerd en vertelden me dat hij waarschijnlijk opnieuw aan het leren is. Het duurt geen weken om opnieuw te leren! Natuurlijk sprong hij maar één keer toen ik met de technicus reed! SMH!

Hij gaat terug! Ik sta op het punt een lange reis te maken en ik wil niet dat hij me in de steek laat en ik wil dat hij onder garantie wordt gerepareerd.
Als ze het niet repareren, ga ik terug naar een GM-pickup!

21 - 40 of 62 Posts